انواع تنباکو میوه ای

تنباکوهای میوه ای که به عنوان معسل هم شناخته میشوند از برگ های مختلف تنباکو برای استفاده در قلیان تولید میشوند،این نوع تنباکو از ترکیبات و انواع اسانس ها،شیرین کننده ها و سایر مواد افزودنی تهیه میشوند.

فرایند ساخت تنباکو میوه ای

تنباکو اصلی ترین ماده تشکیل دهنده می باشد و به همین علت باید از مرغوب ترین برگ خشک شده آن در فرایند ساخت تنباکو میوه ای استفاده نمود.ابتدا تنباکو را خرد و سپس شست و شو و خشک می نماییم در مرحله بعد باید روغن گلیسیرین مرغوب را به میزان لازم با تنباکو ترکیب کرد توجه کنید که در این مرحله میزان استراحت و نفوذ گلیسیرین در تنباکو بسیار اهمیت دارد زیرا باعث ایجاد بافتی نرم در تنباکو و بالا رفتن مرغوبیت آن میشود در مرحله اخر افزودن اسانس و طعم های مختلف به تنباکو می باشد.

معرفی انواع تنباکو میوه ای

امروزه کشیدن قلیان تبدیل به تفریح بسیاری از جوانان شده به همین علت مصرف تنباکو میوه ای به شدت بالا رفته در اکثر مواقع این تنباکو ها را با توتون هایی تهیه میکنند که مدت هاست در داخل انبار نگهداری میشوند و بین ان ها پر از قارچ و کپک است این توتون ها با اضافه کردن اسانس ها و مواد معطر شیمیایی تبدیل به انواع مختلف تنباکو میوه ای میشود پس از مصرف این تنباکو اثار فوری در بدن ظاهر میشود که شامل:احساس سبکی در سر،کم شدن اب بدن،سرفه،حالت تهوع، استفراغ و… از آثار بلند مدت آن می توان افزایش احتمال ابتلا به سرطان های ریه،معده،دهان،کبد،افزایش مشکلات تنفسی و بیماری قلبی عروقی اشاره کرد.”توجه داشته باشید هنگام خرید تنباکو دقت کنید تا سلامت خود و اطرافیانتان را تضمین کنید”

در ادامه با ما همراه باشید تا چند نمونه از تنباکو میوه ای را به شما معرفی کنیم:

  • تنباکو دارچین:تنباکو دارچین تنباکویی سرد است و مانند تنباکو نعنا باعث خوش بویی دهان میگردد و نشاط آور است.
  • تنباکو هلو:این تنباکو جزو تنباکو های گرم به حساب می آید،تنباکو هلو جزو تنباکو های گرم به حساب می آید و دارای رایحه بسیار قوی است،رایحه این تنباکو معمولا در سفره خانه ها بیشتر حس میشود.
  • تنباکو لیمو:از ویژگی این تنباکو می توان به سردی آن اشاره کرد،در تولید این تنباکو نسبت به تنباکو های دیگر از مواد شیمیایی کمتری استفاده شده و میتوان گفت:این نوع تنباکو در افراد احساس آرامش بیشتری ایجاد میکند و بسیار سبک هستند.
  • تنباکو پرتقال:این تنباکو در دسته سرد قرار دارد و میتوان گفت:نه سبک است نه سنگین این تنباکو در افراد احساس ارامش ایجاد میکند.
  • تنباکو نعنا:این تنباکو جزء سرد ترین و سبک ترین تنباکو میوه ای به حساب می آیداصولا این تنباکو به تنهایی مصرف نمیشود و آن را با تنباکو های دیگر میکس میکنند.
  • تنباکو دوسیب:سنگین ترین تنباکو،تنباکو دوسیب است که علت آن استفاده از مواد شیمیایی زیاد است.از عوارض استعمال تنباکو دوسیب میتوان به ایجاد استرس نگرانی و دلشوره مزمن در فرد اشاره کرد برای کاهش اثر سنگینی تنباکو دوسیب معمولا آن را با تنباکو سرد(برای مثال:نعنا)ترکیب می نمایند.
  • تنباکو آلبالو:این تنباکو هم مانند دوسیب بعد از استعمال باعث ایجاد استرس در فرد میشود دود این تنباکو هم زیاد است ولی به سنگینی دوسیب نیست.
  • تنباکو انگور:این تنباکو جزء یکی از پرطرفدارترین تنباکو ها به حساب می اید و در دسته تنباکو های گرم قرار دارد.
  • تنباکو بلوبری:تنباکو بلوبری از جمله تنباکو هایی است که طعم ملایمی دارد و جزء تنباکو های سبک و خنک به شمار می آید.

تنباکو میکس میوه ای

بسیاری از کسانی که قلیان استعمال میکنند برای ایجاد طعم های جدید از ترکیب های مختلف تنباکو میوه ای استفاده می کنند،در ادامه با ما همراه باشید تا چند نمونه از میکس های  پرطرفدار را به شما معرفی کنیم.

  • دوسیب آلبالو:یکی از پرطرفدارترین قلیان میکس ترکیبی از دوسیب، تنباکو دو سیب آلبالو می باشد.تنباکو دوسیب آلبالو در گروه تنباکوهای سنگین و گرم قرار دارد این تنباکو برای افرادی که به صورت حرفه ای قلیان می کشند مناسب است.
  • هندوانه نعنا:این ترکیب به خاطر سبکی و خنک بودن نعناع باعث القا احساس آرامش به فرد مصرف کننده می‌شود.
  • پرتقال خامه:برخلاف دود لطیفی که تنباکو پرتقال خامه دارد، اما این تنباکو را می توان در گروه تنباکوهای سنگین قرار داد، یکی از دلایل سنگین بودن این تنباکو چربی خامه می باشد.
  • پرتقال نعنا:تنباکوی پرتقال و نعنا هر دو جزء تنباکوهای سبک هستند به همین دلیل ترکیب این دو تنباکو نیز در گروه تنباکوهای سرد و سبک می باشد.
  •  تنباکو شیر نارگیل:تنباکو نارگیل طعمی سنگین، گرم و حرفه ای به حساب می آید. از این طعم در ترکیب با طعم شیر استفاده می کنند که ترکیبی سنگین و شیرین به وجود می آورد.
  • تنباکو شیر انبه:طعمی ملس و تقریبا سنگین.
  • آدامس دارچین:سنگین و گرم،تنباکو آدامس دارچین از بهترین ترکیب های تنباکو های سنگین می باشد که علاوه بر طعم خوب، بوی فوق العاده ای نیز دارد.

سخن پایانی

شما عزیزان می‌توانید نظرات و سوالات خود را در رابطه با این مطلب به صورت آنلاین در بخش نظرات همین صفحه با ما درمیان بگذارید تا همکاران ما در الاسد، پاسخ‌گو شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.