خواص فوق العاده تنباکو کوهی

“امروزه از تنباکو تنها برای مواد دودزا استفاده نمیشود بلکه به دلیل خواص تنباکو در مصارف دیگری نیز استفاده میشود.”همانطور که در جریان هستید تنباکو گیاهی با برگ های پهن است،این گیاه در بسیاری از مناطق کشف میشود و داری خواص فوق العاده ای میباشد،برخلاف باور اکثر مردم که فکر می کنند توتون گیاهی خطرناک و مضر است، این گیاه هم می تواند خطرناک باشد و هم می تواند دارای خواص پزشکی و دارویی باشد ما در این مقاله تصمیم داریم به فواید این گیاه بپردازیم پس با ما همراه باشید.

برخی از خواص توتون:

  • خاصیت آفت کشی
  • از بین بردن قارچ های طبیعی
  • تهیه اسید سیتریک
  • تهیه ویتامین B6
  • تسکین درد
  • خاصیت ضدعفونی کننده
  • صنایع دارویی
  • آرام بخش
  • دفع شپش سر
  • تسکین اعصاب
  • تسکین درد مفصلی
  • و …
توتون

فواید تنباکو در درمان بیماری ها

خواص تنباکو از توتون در چین به عنوان بی حس کننده اعضا استفاده میشود همچنین این گیاه برای درمان روماتیسم نیز مفید است از دیگر فواید این گیاه میتوان به رفع عفونت اداری نیز اشاره کرد در فیلیپین هم از برگ این گیاه برای درمان جوش استفاده میکنند.از دیگر فواید توتون برای بدن رفع نفخ و مدفوع می باشد به طوری که با قرار دادن این گیاه بر روی شکم کودک نفخ او کاهش می یابد.

تنباکو برای دندان درد

یکی از خواص تنباکو برای تسکین درد دندان میباشد این گیاه به دلیل دارا بودن خواص انتی باکتریال موجود در تنباکو در زمان دندان درد های شدید میتوان مقداری از ان را روی دندان گذاشت تا درد را تسکین دهد.

خواص تنباکو برای مو

“خواص تنباکو “ در گذشته افراد بسیاری به جای استفاده از رنگ شیمیایی برای پوشاندن موهای سفید خود 2قاشق تنباکو را در دو لیوان آب میجوشاندند و اب حاصل از آن را بر موی خود قرار میدادند،استفاده از تنباکو برای سیاه شدن مو یکی از روش هایی است که بدون استفاده از مواد شیمیایی و آسیب به ریشه مو سفیدی موهارا از بین برد.یکی دیگر از خواص تنباکو برای مو،از بین بردن شپش نیز میباشد اگر راهکار های بسیاری را امتحان کردین برای از بین بردن شپش و نتیجه نگرفتین پیشنهاد ما به شما استفاده از آب تنباکو برای درمان است،برای این کار ابتدا باید تنباکو را با سرکه و یک عدد نفتالین مخلوط و از صافی رد کنید.محلول به دست آمده را تا سه روز به سر خود اسپری کنید و بعد از دوساعت بشویید.

خواص تنباکو برای پوست

شاید برایتان جالب باشد ولی یکی از خواص تنباکو برای پوست است به دلیل اینکه پوست انسان در معرض آسب محیطی میباشد به همین علت ابتلا به بیماری هایی مانند:سرطان و اگزما افزایش میابد اما باید گفت گیاه تنباکو دارای خواص ضد التهابی میباشد به همین دلیل از این گیاه برای درمان آکنه،ضایعات پوستی و درمان زخم میتوان استفاده کرد.

فواید تنباکو در طب سنتی

در طب سنتی از جوشانده این گیاه برای تسکین درد مفاصل و بیحس کردن اعضای بدن استفاده میشود همچنین اگر توتون را مانند اسپند روی آتیش دود کنید دود حاصل از سوختن این گیاه حاوی مواد ضدعفونی کننده هوا است،همچنین استفاده از خاکستر سوخنه تنباکو برای درمان زخم های تازه یکی دیگر از فواید تنباکو میباشد.

کمک به درمان آرتریت

این بیماری یک نوع بیماری مفصلی است که امکان ابتلا 35 درصد از افراد جامعه وجود دارد هنوز درمان قطعی برای بیماری آرتریت پیدا نشده است اما برای کاهش درد باید از مواد ضد التهاب استفاده کرد تنباکو کوهی دارای ترکیبات ضد التهاب میباشد به همین علت به این افراد بسیار توصیه میشود.

تولید پروتئین درمانی از تنباکو

این بیماری یک نوع بیماری مفصلی است که امکان ابتلا 35 درصد از افراد جامعه وجود دارد هنوز درمان قطعی برای بیماری آرتریت پیدا نشده است اما برای کاهش درد باید از مواد ضد التهاب استفاده کرد تنباکو کوهی دارای ترکیبات ضد التهاب میباشد به همین علت به این افراد بسیار توصیه میشود.

سخن آخر

در این مطلب در رابطه با فرمولاسیون خواص تنباکو به صورت کامل توضیح دادیم.شما عزیزان می‌توانید نظرات و سوالات خود را در رابطه با این مطلب به صورت آنلاین در بخش نظرات همین صفحه با ما درمیان بگذارید تا همکاران ما در الاسد، پاسخ‌گو شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشند.

1 دیدگاه

  1. amin گفت:

    عالی بود باتشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.